“Het is mijn passie om ambitieuze ondernemers en MKB te ondersteunen met de groei van hun bedrijf”.
Mijn naam is Marjolein Nankman, ik ben opgegroeid in Drenthe en Groningen en nog steeds woonachtig in Groningen. Ik ben moeder en sinds kort ondernemer!
Waarom ik mijn eigen onderneming ben gestart is omdat ik het, na ruim 20 jaar in loondienst, heel prettig vind om mijn eigen planning te maken. Ik vind het geweldig om zelf mijn opdrachtgevers ’te kiezen’ en daarbij te kunnen kiezen voor werkzaamheden die ik graag verricht.
Na een moeilijk jaar ben ik een loopbaan traject gestart met een geweldige coach. Hij heeft me een spiegel voorgehouden en het werd al snel duidelijk welke richting ik op zou gaan. Zo koos ik voor de baan die perfect aansluit bij mijn privé situatie en ook nog eens de baan is waar ik nooit voor heb durven kiezen. Tot nu!
Mijn werk als Virtual Assistant
In deze baan werk ik vooral vanuit huis. Vanzelfsprekend ga ik voor mijn opdrachtgevers ook graag op pad indien gewenst. Ik vind het heerlijk om te plannen en te structureren, anderen te helpen, te sparren over strategie en groeimogelijkheden. Ook creatief bezig zijn, ondernemers ondersteunen met bijvoorbeeld projectplanning of emailbeheer doe ik graag. Het liefst doe ik dit voor een zelfstandig ondernemer of MKB, voor iemand met een duidelijke visie en doelstelling en die zelf tijd te kort heeft voor al zijn of haar werkzaamheden waardoor er werk blijft liggen. Ik werk graag met ondernemers die zakelijk, ambitieus en serieus zijn en die met gemak werkzaamheden uit handen durven te geven. Graag zou ik een bijdrage leveren aan de groei van hun bedrijf. De ondernemers voor wie ik graag werk hebben het druk. Hierdoor kunnen ze onvoldoende focussen op hun onderneming of hebben ze onvoldoende tijd voor de dingen die ze graag doen, of erger, de groei van hun bedrijf stagneert mogelijk. Deze ondernemers zijn zeker gebaat bij een helpende hand in de uitvoer van werkzaamheden zodat ze zelf voldoende tijd overhouden voor hun prioriteiten. Ze kunnen wellicht een kritische blik gebruiken, een sparringpartner die helpt om zaken op een rijtje te zetten en te prioriteren.
Als ik ze ondersteun houden ze overzicht, structuur en balans, maar omdat ze vooral meer tijd hebben voor de dingen die ze graag doen en waar ze goed in zijn zal hun bedrijf verder groeien. Dat is precies waar VANankman voor staat: Onbezorgd Groeien.
Werkervaring
Tot mijn 18e heb ik in Roden gewoond, samen met mijn ouders en oudere zus. Op mijn 18e ben ik naar Groningen verhuisd een ben daar gaan studeren. Ik heb enkele jaren als verpleegkundige gewerkt, onder andere in de psychiatrie op verschillende afdelingen en ik heb me ook enkele jaren bezig gehouden met de behandeling van winterdepressies. Ook heb ik als onderzoeksassistent gewerkt in het UMCG. Van 2001 tot 2009 heb ik in verschillende salesfuncties bij verschillende bedrijven in de farmaceutische industrie gewerkt. Daarna heb ik ruim 10 jaar gewerkt bij een CRO (contract research organization) waar ik o.a. verantwoordelijk was voor het werven van vrijwilligers voor deelname aan geneesmiddelenonderzoek. Zie ook mijn LinkedIn pagina voor meer informatie.
Doen waar ik blij van word
Mijn werk is een belangrijk onderdeel van mijn leven. Ik besteed er veel tijd aan. Daarom wil ik ook heel graag dat ik vooral dát doe waar ik blij van word. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik voldoende tijd over houd voor mijn gezin. Iets meer daarover: Ik heb twee geweldige meiden van 11 en 7 jaar en ben een alleenstaande moeder. Ik heb hier heel bewust voor gekozen en heb er nooit aan getwijfeld of ik het wel zou kunnen, in mijn eentje. Het is fantastisch, mijn meiden zijn fantastisch!
Ik werk graag en werk ook graag veel. Maar het is nu des te belangrijker om goed te letten op een goede balans tussen werk en privé. Daarom past het werken als Virtual Assistant perfect!
In onze vrije tijd zijn we het liefst samen. Lekker samen thuis of op pad, bij familie en vrienden op bezoek en als het kan gaan we graag twee keer per jaar een weekje naar de zon. We wonen met veel plezier in het mooie Groningen.
Ik heb geleerd om alles altijd zo goed mogelijk te plannen en goed te regelen. Dat is dan ook precies waar ik goed in ben en wat ik graag doe, plannen, organiseren en structureren. Daarnaast zorg ik graag voor anderen. Ben je nieuwsgierig geworden naar de werkzaamheden die ik jou uit handen zou kunnen nemen?
Samenwerkingspartner
Tijdens mijn opleiding bij VA school heb ik veel samengewerkt met ‘mijn buddy’. Samen hebben we vele uiteenlopende opdrachten verricht en kwamen we erachter dat we elkaar perfect aanvoelen en aanvullen. Het was voor ons niet meer dan logisch om een samenwerkingsverband aan te gaan in de samenwerking met enkele opdrachtgevers. Hierdoor kunnen we onze opdrachtgevers nóg beter bedienen. Onze gezamenlijke expertise is enorm, en met aansluitend ons lidmaatschap binnen de VA community kunnen we vrijwel ieder vraagstuk bedienen. Uiteraard hebben we ook ieder onze eigen expertise en opdrachten.
Dit is wat anderen over mij zeggen:
Ik ben blij dat ik Marjolein heb leren kennen toen ik iemand zocht die mij kon helpen bij het optimaliseren en documenteren van bedrijfsprocessen. Wij hebben gedurende een aantal maanden even nuttig als prettig samengewerkt.
Marjolein koppelt haar aardig en bescheiden persoonlijkheid aan een uiterst professionele instelling. Zij is zeer zorgvuldig en zij lijkt er plezier in te hebben om zaken grondig uit te zoeken, waarbij het haar primair gaat om het resultaat en niet de inspanning. Met haar proactieve betrokkenheid is zij in staat om mee te denken. Dat maakt haar een ideale sparringpartner die vaak aan een half woord genoeg heeft om tot een goede en praktische oplossing te komen.
Je komt zelden zo’n enthousiast iemand tegen als Marjolein. Positief, efficiënt en creatief zijn de eerste woorden die me te binnen schieten als ik aan haar denk. Ik heb Marjolein leren kennen als een warme en betrokken persoonlijkheid, ze zet zich altijd voor de volle 100% in en denkt niet in problemen maar in uitdagingen. Kortom een aanwinst voor elk bedrijf.
Ik heb het genoegen gehad om meerdere projecten samen met Marjolein te mogen uitvoeren. Ik heb haar leren kennen als een positief ingesteld persoon die zeer vriendelijk met klanten weet om te gaan. Ze is geduldig en zeer gedreven om iets voor elkaar te krijgen. Daarnaast is ze prettig, aardig en zit vol humor, wat de werksfeer gezellig maakt en waardoor het team positief bleef. Samen met haar uitgebreide kennis is ze altijd een vraagbaak en hulp geweest voor de zaken waar ikzelf minder talenten in had. Met Marjolein kom je zeker verder.
Op zoek naar iemand die mijn website wilde bouwen en mij kon helpen bij het opstarten van mijn eigen bedrijf kwam ik op aanraden van mijn man terecht bij Marjolein. Met veel gedrevenheid heeft ze voor mij een hele frisse en goedwerkende website geproduceerd met alle functionaliteiten die ik wenste.
Tijdens het proces was er een fijne samenwerking. Marjolein hield mij continu op de hoogte en dacht altijd actief met me mee en verwerkte mijn aangedragen ideeën. Ze attendeerde me op zaken die ik zelf kon regelen bij het opstarten van mijn eigen bedrijf en ondersteunde me waar nodig was. Marjolein is pas zelf tevreden als alle puntjes echt op de i staan!
Ik ben dus zeer tevreden, raad dit bedrijf ten zeerste aan en blijf zeker van haar aangeboden diensten gebruik maken!
Ik heb ruim 5 jaar met Marjolein samengewerkt bij een CRO.
Marjolein heb ik leren kennen als een vriendelijke en goede collega die zelfs onder stressvolle omstandigheden rustig, oplossingsgericht en positief gestemd blijft. Zij kwam altijd met creatieve oplossingen en voor mijn team als ook voor de gehele organisatie was zij een belangrijke sparringpartner en uiterst betrouwbare collega. Een andere fijne eigenschap is dat zij altijd snel en adequaat reageert en uiterst flexibel werkt – zij is in staat om meerdere ballen in de lucht te houden en is altijd behulpzaam en stipt.
Het afgelopen jaar was een mooie tijd waarbij we intensief met elkaar hebben samengewerkt. Deze intensieve samenwerking hebben we dit jaar mogen afronden met een positieve afronding voor De Stichting De Lage Kamp.
Ik wil Marjolein heel erg bedanken voor de fijne samenwerking. Ik waardeer ook het vertrouwen dat Marjolein in de Stichting De Lage Kamp heeft gesteld. Daarvoor wil ik Marjolein ook bedanken.
Hieronder vind je een aantal van mijn opdrachtgevers:
VANankman - Onbezorgd groeien
Marjolein Nankman
E-mail: marjolein@vanankman.nl
Mobiel: +31 (0)6 52 44 26 27
KvK: 82297010
BTW: NL002992948B53
Wat doet een Virtual Assistant
Een Virtual Assistant (VA) is een ondernemer die andere ondernemers of MKB ondersteunt door ze tijdrovende randzaken uit handen te nemen. Een VA is een sparringpartner, een helpende hand, iemand die ondersteunt en adviseert. Een VA werkt op afstand en is flexibel inzetbaar. Ze werkt met veel verschillende online tools en haar taken zijn heel divers. Ze neemt werk uit handen waardoor ondernemers meer tijd hebben voor die dingen die ze graag doen en waar ze goed in zijn. Hierdoor zal hun bedrijf groeien en zal de ondernemer meer rust en balans ervaren.
© VANankman 2021-2024 | Algemene Voorwaarden | Privacy Verklaring | Cookiebeleid | Disclaimer